Незалежно від інструментів інтернет-маркетингу, типу проекту або напряму діяльності, не обійтися без розрахунку базового показника рентабельності.

Конверсія – це коефіцієнт, який показує ефективність роботи веб-сайту за певний проміжок часу. З його допомогою можна оцінити правильність стратегії розвитку, і навіть зрозуміти, які дії не приносять користі.

що таке конверсія

Що таке конверсія та її значення для розвитку проекту?

Конверсія є процентним співвідношенням унікальних відвідувачів сайту, які виконали цільову дію, до загального числа відвідувачів.

Наприклад, це може бути не тільки покупка товару або послуги, але й замовлення дзвінка, заповнення форми зворотного зв’язку, репост, підписка, перехід за пропонованими посиланнями, відгук тощо. У кожного бізнесу можуть бути свої унікальні цільові дії.

При цьому враховуються лише закінчені дії, а не ті, що залишились у кошику. Під час розрахунку фахівці враховують усі категорії, які приносять власнику реальний прибуток або зростання показників. Період аналізу може бути різним – від 7 днів до 1 року. Саме конверсія є найбільш наочним показником ефективності роботи з сайтом та управління його розвитком.

Основні типи конверсії

Залежно від системи, каналу відстеження та інших факторів можна виділити такі види конверсії:

  • Пряма. Залежить від завершених дій. Клієнт переходить на сайт, вибирає потрібний товар та купує його.
  • Асоційовані конверсії. Також називаються мультиканальними. Аналізується лише останній елемент у маркетинговому ланцюжку каналу, але інші дії також впливають на оптимізацію стратегії просування.
  • Крос. Необхідна для відстеження дій одного й того ж відвідувача на різних пристроях. Наприклад, якщо він зі смартфона пройшов реєстрацію та підписався, а з комп’ютера вже придбав товар.

Окремо можна виділити конверсію показів. Для цього загальна кількість переглядів ділиться на виділені конверсії (за останнім джерелом включно).

конверсія у маркетингу

Від чого залежить конверсія у продажах та маркетингу?

Можна виділити кілька основних факторів, які впливають на показник конверсії. Загалом усі критерії поділяються на дві важливі категорії.

Візуальні характеристики

Перше враження про сайт грає одну з вирішальних ролей. На цьому етапі потенційний клієнт може закрити сайт, якщо йому щось не подобається візуально, навіть не знайомлячись із товарами чи послугами. До цієї категорії належать такі елементи:

  • загальний стиль та дизайн сайту;
  • якість графічної складової;
  • наявність якісних фотографій, відеоконтенту;
  • зміст текстових блоків, їх оформлення та розташування, читабельність;
  • простота та комфорт навігації сайту, наявність зручного меню, фільтрів для пошуку;
  • швидкість завантаження сторінок;
  • структура сайту тощо.

Сучасний ринок вимагає уваги до всіх деталей підвищення конкурентоспроможності. Будь-який негативний фактор – і клієнт просто перейде за іншим посиланням в пошуковій системі, що знижує конверсію вашого сайту.

Ефективність роботи ресурсу

Стосується безпосередньо логістики, аудиту, якості обслуговування та сервісу. На конверсію впливає швидкість обробки заявок, контакт менеджера з клієнтом, загальний рівень обізнаності та підготовленості, вартість доставки, реальні відгуки, наявність кількох способів оплати та інше.

Як порахувати конверсію: формули та розрахунки

Стандартний розрахунок є універсальним та підходить для визначення конверсії абсолютно для всіх проектів, сайтів, напрямків діяльності. Її можна показати так:

К = (ЦД/П) * 100,

де ЦД – кількість всіх цільових дій, що впливають на розвиток проекту та заробіток;

П – загальна кількість усіх відвідувачів сайту за вказаний проміжок часу.

Зрозуміти суть розрахунків допоможе приклад визначення конверсії в інстаграмі. Наприклад, за березень кількість відвідувачів сторінки становила 5000 людей. При цьому реальних замовлень було здійснено 300 (прямий тип показника). Виходить, що К = (300 / 5000) * 100 = 6%.

Може здатися, що 6% – це дуже низький показник. Але насправді багато магазинів у соціальних мережах мають конверсію нижче 5%, що може свідчити про погану маркетингову стратегію. Крім того, варто враховувати специфіку товару чи послуг, вартість одиниці, сезонність тощо.

формула конверсії

Як підвищити конверсію сайту в рекламі (таргеті) та продажах?

Для визначення показників сторінки ресурсу, що просувається, необхідно виконати комплексний аудит, після якого сформувати список проблем і почати розробку гіпотез для оптимізації сайту. В середньому цей процес триває кілька тижнів.

Нормальним показником конверсії є 4-5%. Якщо він нижчий, необхідно змінювати стратегію або починати використовувати такі методи підвищення конверсії:

  • посилення характеристик та опису продукту, підвищення його привабливості в очах клієнта;
  • адаптація текстових блоків під потреби покупців, додавання унікальних пропозицій, яскравих заголовків та фраз;
  • оптимізація веб-ресурсу під вибрані цілі конверсії (наприклад, підписка, репости, покупка тощо);
  • розміщення лише якісного контенту, 3D-оглядів, докладних відео;
  • підвищення функціональності меню та покращення юзабіліті для користувачів;
  • нова версія сайту з використанням сучасних технологій, зміна дизайну;
  • розміщення сертифікатів, грамот, реальних фото співробітників, відгуків, виробничих моментів, які підвищують рівень довіри до компанії.

Звичайно, для ефективного підвищення конверсії необхідно використовувати відразу кілька методів, які допоможуть реалізувати та підтвердити гіпотези.

«Індикатори» кроків, різні кнопки, простий та зрозумілий дизайн, заклики до дії та інші деталі допоможуть клієнту швидше досягти поставленої мети та ні на що не відволікатися.

Розрахунок конверсії необхідно проводити регулярно, при цьому використовувати різні часові відрізки. Якщо позитивних результатів немає, потрібно знову провести глибокий аналіз процесів та вибрати інші напрямки розвитку.

Якщо вам потрібна допомога з підвищенням конверсії, заповнюйте онлайн-форму та залишайте посилання на свій сайт. Фахівці digital-агентства Atriples проведуть безкоштовний експрес-аудит та допоможуть підібрати ефективні методи підвищення конверсії.

Потрібна допомога?

Зв'яжіться з нами, озвучте свої побажання, опишіть задачу, терміни, бюджет – отримайте оцінку Вашого проекту від digital-агенції «Atriples»!

Залишити заявку

Додати коментар