Структура сайту – це спосіб групування сторінок, їх ієрархія та зв’язок однієї з іншою. Правильна структура сайту покращує процес взаємодії з користувачами завдяки добрій організації інформації та контенту.

Вдала та опрацьована структура сайту підвищує шанси зайняти вигідні місця у пошукових системах (за рахунок великої кількості посадкових сторінок).

Чому добре продумана внутрішня структура сайту настільки важлива?

Незалежно від величини вашого сайту, його структура важлива не тільки для користувачів, а й для пошукових систем – для швидкого сканування та отримання даних пошуковими роботами. Тому перший крок у будь-якому проекті – це організація структури сайту.

Сайт важливо зробити простим та зручним у використанні, намітити шлях користувача (від головної до будь-якої іншої сторінки сайту).

Відвідувачі повинні легко переміщатися між сторінками і розуміти, де розташовані розділи, що їх цікавлять. Ніхто не буде витрачати багато часу на пошук інформації, гортаючи десятки сторінок веб-сайту.

Часто веб-студії роблять сайт “на ходу” та його структура народжується у процесі комунікації з клієнтом. Однак після запуску сайту виникає поширена проблема: мало пошукового трафіку через погану деталізацію структури сайту.

Ось чому при створенні веб-сайту велике значення має досвід маркетолога, а також його вміння працювати на перспективу.

внутрішня структура сайту

Якою може бути структура інтернет-сайту?

 Найбільш поширеними структурами веб-сайтів є:

  • Лінійна – має до двох рівнів вкладеності;
  • Деревоподібна (ієрархічна) з кількома рівнями вкладеності – де є одна головна та кілька пов’язаних із нею сторінок категорій та підкатегорій.

Необхідно переконатися, що з головною сторінкою з’єднані всі інші сторінки вашого сайту.

Схема сайту визначає шлях користувача по розділах, а також структурує та ефективно розташовує контент. Людина повинна чітко розуміти, що вона знайшла, де знаходиться зараз, чого чекати і куди рухатися далі.

приклад лінійної структури сайту
Приклад лінійної структури сайту
приклад деревоподібної структури сайту
Приклад деревоподібної структури сайту

Що необхідно враховувати під час проектування структури web-сайту?

Розглянемо типові елементи структури докладніше. Отже, при створенні якісної структури сайту слід звернути увагу на наступні пункти.

1. Структура посилань

Оптимізуйте URL-адреси вашого сайту. Хоча пошукові системи сприймають складні URL, зробіть посилання на сторінки максимально простими та лаконічними.

У такому разі вони “сподобаються” і пошуковим роботам, і користувачам, які зможуть легко сприймати інформацію. Правила оптимізації URL є актуальними не тільки для структури сайту магазинів, але й для онлайн-порталів, сайтів-візиток, корпоративних сайтів.

Основні принципи:

  • Не варто створювати занадто довгі посилання, довжина адреси до 5-ти слів оптимальна.
  • Додайте до URL головні високочастотні запити та ключові слова.
  • Відмовтеся від нижніх підкреслень і розділяйте слова дефісами.
  • Ретельно відстежуйте, щоб кожна сторінка сайту не мала дублів. Якщо цього не можна уникнути, приховуйте такі адреси від індексації.

2. Меню навігації

вибір структури сайту

Що головне в структурі сайту, що продає? Розмістити сторінки та контент таким чином, щоб ваші потенційні клієнти швидко та просто пройшли через воронку продажів та виконали необхідні вам дії (залишили заявку, оформили замовлення, здійснили реєстрацію тощо).

За успіх цього шляху відповідає навігація сайту. Тому слід перевірити, чи усі основні сторінки в ній представлені.

Логічна структура сайту передбачає деякі правила при проектуванні головного меню:

  • Обов’язково розставляйте пріоритети! Наприклад, категорія “Кавомашини” – важливіша і повинна стояти на видному місці. А засоби для чищення, фільтри, ємності для води розміщуйте нижче за ієрархією.
  • Не захаращуйте головне меню. Використовуйте короткі фрази та зрозумілі назви розділів.
  • Якщо розділів або категорій занадто багато, обов’язково додайте додаткове меню. Не намагайтеся помістити їх у головне меню.

3. Опрацювання категорій

як скласти структуру сайту

Дуже ретельно проаналізуйте свої товари/послуги перед тим, як зробити остаточний вибір структури сайту.

Вивчіть весь асортимент, продумайте, як саме люди шукатимуть конкретні позиції у пошуковій системі. Виходячи з цього, додайте фільтри чи підкатегорії, які охоплюють товари/послуги з певними характеристиками.

Часто буває, що сотні товарів на сайті (жіночих суконь, наприклад) представлені у вигляді довгого списку, і їх можна згрупувати за ціною, розміром та категорією. Але немає можливості вибрати колір, фасон, бренд і, припустимо, довжину.

Буде дуже шкода, якщо особливості структури вашого сайту не передбачають існування таких підкатегорій, як, наприклад: жіноча сукня в клітинку, жіноча сукня-футляр. З цієї причини ви втратите клієнтів із пошукових систем.

Корисні поради:

  • Групуйте свої товари та послуги за категоріями, за потреби розробіть додаткове вертикальне меню. Відмінним прикладом є сайт компанії Спортмайстер, де у категоріях «Жінкам», «Чоловікам», «Дітям» тощо створено підкатегорії взуття, одягу, аксесуарів, розділених у свою чергу за типами товарів.
  • Зберіть ключові слова, за якими ваші конкуренти ранжуються, за допомогою сервісів видимості (Serpstat, Ahrefs, Semrush). Потім кластеризуйте їх (розподіліть по сторінках) за змістом. На виході вийде чудова базова структура сайту!
  • Після того, як ви зберете семантику, розширте її вручну. Зручна структура сайту допоможе розділити всі товари або послуги на підкатегорії, виходячи з їх конкретних властивостей.

4. Вкладеність сторінок

Запитуючи, яку структуру сайту вибрати, пам’ятайте, що не рекомендується використовувати рівень вкладеності сторінок більше трьох.

Велику вкладеність можна використовувати під час проектування величезних інтернет-магазинів. Обов’язково додавайте карту сайту як для пошукових роботів, так і зручну карту категорій для клієнтів.

5. «Хлібні крихти»

хлібні крихти у структурі сайту

Таку назву має навігаційний ланцюжок (з англ. breadcrumbs), розміщений у верхній частині сторінки сайту, що складається з посилань на розділи.

Зазвичай це виглядає так: Головна сторінка – Категорія – Підкатегорія – Сторінка. Тобто простежується шлях від головної сторінки до тієї, на якій зараз знаходиться відвідувач.

Коли дизайнер обмірковує, як скласти структуру сайту, він не повинен забувати про «хлібні крихти» для сайтів з рівнями вкладеності більше двох.

Яка користь “хлібних крихт” при створенні структури інтернет-магазину? Вони покращують внутрішнє перелінкування, допомагають розподілу ваги посилань, внаслідок чого підвищують ранжування сайту в пошуковій видачі. Правила структури сайту свідчать, що кожні вкладені підкатегорії, категорії та сторінки повинні передавати вагу на ті, які вищі за них в ієрархії сайту.

Завдяки «хлібним крихтам», користувачам набагато легше орієнтуватися на сайті. Вони бачать, де знаходяться зараз, як можна перейти в інший розділ або повернутися назад. Наприклад, ви шукаєте помаду, але вам потрібна інша марка. За допомогою «крихт» ви переміщуєтесь на рівень вкладеності вище, при цьому не втрачаючи налаштовані за кольором та ціною фільтри.

6. Контекстні посилання

Контекстні посилання використовуються для вказівки на релевантний контент або інші сторінки сайту зі схожим змістом. Внутрішні посилання допомагають пошуковим системам розуміти актуальний зв’язок між сторінками.

Коли завдання полягає в тому, щоб продумати структуру сайту електронної комерції або великого інтернет-магазину, хорошим рішенням є застосування контекстних посилань для показу товарів. Це можуть бути новинки магазину чи товари, які раніше купували інші клієнти.

вимоги до структури сайту

Які вимоги до структури сайту щодо SEO?

Немає великої різниці в тому, яку структуру ви створюєте: особистого сайту, корпоративного або інтернет-магазину. Окрім демонстрації товарів або послуг вашим потенційним клієнтам та зручності веб-сайту, слід уважно поставитися до внутрішньої SEO-оптимізації.

Структура сайту з урахуванням SEO – це чудова можливість продемонструвати пошуковим системам, що ви є експертом у своїй галузі та приділяєте достатньо часу оптимізації.

Додавання нових розділів до структури сайту дозволить вам підвищити рейтинг сторінок у Google, збільшити відвідуваність та прискорити індексацію сайту. Вивчайте найкращі структури сайтів-конкурентів. У них можна підглянути вдалі рішення та застосувати їх на своєму сайті.

Одним із головних факторів ранжування та підвищення рейтингу сайту в Google є зворотні посилання. Це свого роду рекомендації вашого сайту. Шукайте релевантні тематиці вашого ресурсу блоги, які захочуть згадати вас на своїх сторінках. Це принесе помітний результат і вплине на зростання позицій вашого веб-сайту у результатах пошукової видачі. Зовнішні посилання + правильна SEO-структура сайту = запорука успіху!

При розробці структури сайту компанії передбачайте можливість його масштабування у разі розвитку вашого бізнесу. Щоб у подальшому ви могли додавати нові сторінки або категорії товарів, не переробляючи структуру веб-сайту наново.

як створити структуру сайту

Чого варто уникати при складанні структури сайту?

  • Не потрібно розбивати асортимент товарів до дрібниць, збільшуючи вкладеність сторінок. Дозвольте клієнтам знайти потрібну річ швидко, використовуючи фільтри, а не здійснюючи 10 кліків. Намагайтеся вкласти весь ланцюжок навігації максимум у п’ять кліків, навіть якщо ви власник великого ресурсу.
  • Слідкуйте, щоб на вашому ресурсі не було сторінок, на які немає посилань і які не пов’язані з іншими розділами. Їх ще називають “сторінки-сироти”. Потрапляючи на одну з них, користувач не зможе перейти на іншу і, швидше за все, залишить ваш сайт. Оскільки на ці сторінки не ведуть посилання, їх або зовсім не видно, або пошукові роботи вважають їх не важливими.
  • Не забувайте розташовувати один і той же товар у різних категоріях, якщо це продиктовано необхідністю. Приклад: чохол для мобільного телефону може бути як у категорії «Чохли», так і в категорії «Аксесуари для телефонів». Важливо, щоб не створювалися дублікати товарів та URL знаходився лише за однією адресою. Це гарантовано буде помилкою і не сподобається пошуковій системі.
  • Плануйте майбутній контент та проводьте дослідження наявного – це особливо актуально для структури сайту послуг! Анонсуйте новинки, які ви збираєтеся невдовзі пропонувати клієнтам, розміщуйте корисні для аудиторії статті.
правильна структура сайту

Яка структура сайту найбільш правильна та ефективна?

Кожна структура веб-сайту є унікальною, як і ваш бізнес. Тому універсального рецепту успіху немає. У цій статті ми описали основні моменти, на які слід звернути увагу при створенні правильної та ефективної структури.

Не варто недооцінювати важливість внутрішньої структури сайту для остаточного успіху проекту.

Ми знаємо, як грамотно створити структуру сайту, не проґавивши жодної важливої ​​дрібниці! Доручіть цю кропітку роботу фахівцям digital-агентства «Atriples».

На основі продуманої структури ми допоможемо написати SEO-тексти та розробити якісний сайт, який вирішуватиме поставлені бізнес-завдання.

Потрібна допомога?

Зв'яжіться з нами, озвучте свої побажання, опишіть задачу, терміни, бюджет – отримайте оцінку Вашого проекту від digital-агенції «Atriples»!

Залишити заявку

Додати коментар